2017 top 15

2017 december közepén járunk, s mivel nemsokára hazaugrok egy kicsit, még mielőtt belevetődnénk az idei karácsonyba, visszapislantunk a 2017-es évre, azon belül is a kedvenc fotókra, ami az utóbbi pár év óta már-már hagyománnyá válik a blogon. Az idén számolni se tudom, mennyi kép készülhetett, minimum 14-15,000 fotó rejtőzhet az ezen esztendő számára nyitott mappákban. Ezekből kisérlem meg kiszortirozni ki a legjobb, de legalábbis legkedvesebb 15-öt, lásd alább:
Három alkalommal próbálkoztunk a Skytree bevételével, mióta Tōkyōban élek, s idén harmadik alkalomra végre sikerült - és azt mondom megérte: az esti fényekben vibráló, gigászi metropolisz látványa valóban nem mindennapi. Nem mellesleg, a 350 méter magason lévő kilátóban jöttem rá, hogy nekem kell egy drón.
Divatguru az Omotesandōról - nem lehetett nem lefotózni e figurát!
Vizcseppek az eső után - Numappara ködgubába burkulózótt lápvidékén barangoltunk, az egyik legjobb idei kirándulásunk során
Backstreet Boys Shin-Ōkuboból (新大久保) 
Droneselfie - újitás az idén a DJI Spark - szóval már a Skytree óta nézegettem a Mavic-et, ami optimálisnak tűnt, ám mivel Japánban szigorú dróntörvények vannak és Tōkyōban amúgy se nagyon használható, kicsit sajnáltam még ennyit is kiadni rá, ám ahogy kijött a Spark, már aznap rendeltem egyet. És maximálisan elégedett vagyok vele. A 1080 nem olyan rossz, mint ahogy azért a youtube-on rinyálnak, sőt. Fotózást illetően értelemszerűen inkább kell rá egy repülő iphone-ra tekinteni, semmint egy komoly masinára, jóllehet facebookra, instagramra való megosztáshoz, vagy akár kisebb méretű fotók nyomtatására (15X20-as méretű, kinyomtatott képeim teljesen élesek) tökéletesen alkalmas. Ezt a képet még a Hatonosu-völgyben készitettem Okutamában, ahol engedély nélkül is lehet drónozni. Pusztán 2 óra vonattal...
Shinjuku, az Omoide Yokocho kocsma-labirintusa megunhatatlan fotó-vadászterület, mint valamennyi yokocho utcácska, élénk szinek és folyamatos nyüzsgés, 35 / 50mm-es objektivek van kitalálva ez a hely!
Kormorán trió a tamagawai naplementében - egyszerűen a szinek miatt szeretem ezt a fotót
Ōtemachi felhőkarcoló-geometria. Tiszta tetris-szerű ha alulról bámuljuk e felhőlékelő objektumokat a japán főváros egyik üzeleti negyedében. Végre van egy széles látószögű 18-35-ös lencsém, ez a kép is azzal készült. Videó ugyaninnen itt
A yokohamai kinai negyed kokettáló fényei
Oh, ez újfent Yokohama, az indusztriális gyönyörök szintere - naplemente után, ahogy kihajóztunk, a háttérben Minato Mirai várorészének sziluettje
Zombie kurvás nővérke Shibuyáról, Halloween estéjén. Imádom az esti várost esőben, vagy eső után fotózni, s cyberpunkot idéző fények közepette vadászni az érdekes momentumokat avagy arcokat.
Szintén Nasu, pontosabban Numappra mocsárvilága,  a fák törzse s ágai sajátos keretet képeznek, ezért került beválogatásra 
Gesztenye-tüzérség valahol Shinjuku környékén
A támadás. Sirályok a Tamagawa-folyón. Engem ezidáig úgy semmilyen szinten nem érdekeltek a madarak, és ezért nem is figyeltem, mily gazdag a madárvilág a kedvenc folyónk környékén, ám történt hogy egy szép délután éppen a fényképezővel a kezemben sétáltam a folyónál, ahol ezekre a halászó sirályokra lettem figyelmes. Ekkor jöttem rá, hogy voltaképpen Madarász Henrik inkarnációja vagyok. Be is szereztem közben egy 1.4-es telekonvertert, jövőre pedig muszáj lesz egy szupertelét is - madarakat fotózni tök érdekes!
Szintén egy listára került drónfotó Hakonéből - az utóbbiakben bekerült egy panoráma funkció is a Spark repertoárjába, ami pusztán azért is jó, mert összerakva a képeket magasabb felbontású fotókat kaphatunk. A ragyogó időben szépen megmutatta magát a Fuji is a háttérben.

Szóval nagyjából ennyi volt a kedvenc képekből, ahova még sokat szivesen feltöltöttem volna, de akkor soha véget nem érő poszt lett volna. Egyébiránt, mostanában jobbára az 500px oldalamat frissitem, ott fent vannak ezek a képek, és még sok egyéb másik is. 

Mielőtt pedig elköszönnénk, még megjegyezném hogy a tizezernyi fotó mellet pár videót is készitettünk is az idén, ezek közül tényleg csak a három legjobbat linkelem alább.

Hakone 


Hatonosu-völgy



Ezennel pedig tényleg owari. Ezúttal is köszönöm a folyamatos figyelmet a blogon, amit idén is igyekeztünk megtölteni egy-egy tofuszelettel a fotó-cunami mellett, és az elkövetkező esztendőre is ugyanigy tervezzük folytatni, ergo tarsatok velem jövőre is! 


Kapcsolódó bejegyzések:

2016 top 15 - a tavalyi termés

2015 top 15 - 2015 termésének legjava

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ギャル文字

A Kék-folyó tényleg kék?

A kínai írásjegyek